מרץ 21, 2024 16:24

הרמת סינוס: כל המידע על הרמת סינוס פתוחה

הרמת סינוס מכונה בהגה המקצועית גם בתור הגברת סינוס, זה אחד מטיפולי השיניים השכיחים ביותר. במהלך הניתוח, רופא השיניים מוסיף עצם לעצם הלסת בחלק העליון באזור שבו נמצאות השיניים הטוחנות. השאיפה המרכזית בסיום הטיפול היא להביא את המטופל למצב שניתן יהיה להשתיל שתלים דנטליים באזור שבו בוצע הניתוח. ברוב המקרים המטופל יצטרך להמתין מספר חודשים עד אשר הוא יוכל לבצע שתלים.

השתל מוברג אל העצם ושם הוא אמור להישאר יציב וחזק, אך במקרה שבו העצם איננה מספקת לא ניתן לבצע השתלת שיניים. מבחינת החוק רופא שיניים כללי יכול לבצע ניתוח הרמת סינוס, אך ברוב המקרים מומלץ לפנות לכירורג פה ולסת אשר מכיר את האזורים הללו בצורה אידיאלית.

 

באילו מקרים מומלץ לבצע הרמת סינוס?


ישנם מספר מקרים שבהם מומלץ לבצע הרמת סינוס, המקרה הנפוץ ביותר הוא מקרה שבו אין מספיק עצם בעצם העליונה בחניכיים. במקרה כזה הרופא ימליץ לבצע את הניתוח על מנת להוסיף באופן יזום עוד עצם באזור הרלוונטי. מקרה נוסף הינו מקרה שבו הסינוסים קרובים מידי ללסת, כך שאין מקום להכניס באזור הזה שתלים דנטליים.

שני המקרים הללו מונעים את הכנסת השתל, דבר שמחייב את הרופא להיות יצירתי על מנת לאפשר את הטיפול. במקרה שבו למטופל אין שיניים במשך תקופת זמן ארוכה, העצם עצמה תיעלם גם היא כך שלא יהיה מנוס מביצוע ניתוח של הרמת סינוס על מנת להכניס שתלים בצורה טובה ואפקטיבית.

במקרה שבו המטופל איננו מעוניין לבצע שתלים בשיניים אין צורך לבצע הרמת סינוס. אך בעידן שבו אנו נמצאים הביקוש לשתלים הינו גבוה במיוחד, ומטופלים רבים צריכים לעבור את הניתוח הזה על מנת להיות מועמדים טובים לניתוח.

 

מהי ההכנה הנדרשת לקראת הרמת סינוס?


ראשית הרופא יצטרך להחליט איזה עצם הוא אמור להשתיל בעצם העליונה בחניכיים. האופציה הראשונה היא להשתמש בעצם של המטופל עצמו, האופציה השנייה היא להשתמש מעצם של אדם שנפטר. אם שתי האפשרויות הללו ירדו מהפרק, ישנה אפשרות להשתמש בחומרים אחרים שאמורים להיות דומים בתכונות שלהם לעצם בגוף האדם.

אם הרופא יחליט לבצע את הניתוח באמצעות עצם אחרת מגופו של המטופל, ברוב המקרים היא תילקח מאזור אחר בחלל הפה או מאזור אחר בגוף במקרים נדירים יותר. כמו בכל ניתוח כירורגי של הפה, הרופא יבקש מהמטופל לעבור צילום רנטגן על מנת שהוא יוכל לבחון מקרוב את מצב החניכיים בטרם ביצוע הניתוח עצמו.

בנוסף ישנם מקרים שבהם הרופא ימליץ לבצע גם צילום CT על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת של העצם הנוכחית הנמצאת בתוך הפה. כל ההכנה הזאת נועדה בראש ובראשונה על מנת להכין את הרופא לקראת הניתוח עצמו שחייב להתבצע בדיוק הנדרש.

 

כיצד מתבצע ניתוח הרמת סינוס פתוחה?


אומנם אתם לא באמת צריכים להכיר לפרטי פרטים את אופן ביצוע הניתוח, אך תמיד טוב שתהיו מודעים לקראת מה אתם נכנסים. כך תוכלו להעריך פחות או יותר עד כמה מורכב הניתוח, ואולי אפילו לשער כמה זמן תצטרכו להמתין עד אשר תחזרו לפעילות רגילה.

בתחילת הניתוח הרופא המנתח יבצע חתך ברקמות החניכיים על מנת לחשוף בצורה ברורה את עצם הלסת, כך יפתח סוג של חלון קטן שדרכו יהיה ניתן לבצע את הניתוח. על מנת לקבל גישה מושלמת לעצם, הרופא המנתח גם ירים את הקרום מעל לעצם – כל זאת בצורה עדינה על מנת שלא לגרום שום נזק למטופל.

כעת כאשר לרופא יש גישה מושלמת לאזור שבו נמצאת העצם הוא יוכל לבצע את ההשתלה עצמה. הרופא יכניס את העצם או החומר המיוחד שנועד להחליף את העצם, כאשר הכמות של העצם או החומר משתנה בין מטופל למטופל בהתאם למצב העצם הקיימת. 

לאחר שהרופא מסיים את הניתוח עצמו, הוא כמובן תופר את הרקמות ואת החלון שנפתח בחניכיים. לאחר ניתוח הרמת סינוס, המטופל ככל הנראה ירצה לבצע השתלת שיניים שיכולה להתבצע רק כעבור חצי שנה בערך כאשר העצם שהושתלה תיקלט בצורה מושלמת בתוך חלל הפה. כמובן שאצל כל מטופל משך זמן ההחלמה יהיה שונה ואת זה צריך כמובן לדעת.

 

האם צריך להיות במעקב לאחר הניתוח?

 

המטופל יצטרך להיות מאוד זהיר לאחר ניתוח הרמת סינוס, מכיוון שכל תנועה קטנה של האזור שבו בוצעה ההשתלה עלולה להוביל להתנתקות של העצם. לכן יש צורך להימנע מהתעטשות או מקינוח האף כמה שרק אפשר, כל זאת על מנת לאפשר לעצם להשתלב במקום הרצוי במהירות האפשרית. על מנת למנוע את הצורך בקינוח אף או בהתעטשות, יספק הרופא למטופל תכשירים שנועדו על מנת למנוע את הפעולות הללו שיכולות להיות לא רצוניות. בנוסף לתרופות הללו, יספק הרופא גם מספר תרופות להקלה על הכאבים ועל תחושת אי הנוחות שצפויה ללוות את המטופל בשבוע או בשבועיים הראשונים לאחר ביצוע הניתוח.

הביקורות הראשונה תתבצע לאחר כ-10 ימים מיום הניתוח עצמו. בביקורות הזאת יגיע המטופל למרפאה על מנת שהרופא יוכל להסיר את התפרים. בנוסף הרופא יבחן מקרוב את קצב ההחלמה של האזור שבו בוצע הניתוח, וכמובן יספק עוד תרופות או כל תכשיר אחר במידת הצורך. כמו שאמרנו עד שהעצם תשתלב בצורה מושלמת באזור שבו בוצע הניתוח יש צורך להמתין מספר חודשים.

אם המנתח השתמש בעצם מתוך חלל הפה, מן הסתם שהיא תתאחה באזור שאליו היא הוכנסה בצורה מהירה יותר. אם המנתח החליט להשתמש בעצם חיצוני, תקופת ההתאחות שלו צפויה להיות איטית יותר, מכיוון שמדובר על עצם זר שהגוף לא מכיר ולוקח לו זמן להתאקלם בצורה אידיאלית. כיום ישנם מספר פעולות שרופאי השיניים נוקטים על מנת לבצע ניתוח הרמת סינוס בצורה יעילה יותר ועם התאחות מהירה יותר של העצם. זה בהחלט יכול להיות אידיאלי אם אתם רוצים לבצע השתלת שיניים מיד לאחר שהעצם עצמה מתאחה.

 

סיבוכים וסיכונים של ניתוח הרמת סינוס?

 

יש לא מעט סכנות או סיבוכים שיכולים להתרחש במהלך ניתוח הרמת סינוס. מהסיבה הזאת אתם צריכים לבחור ברופא שיניים אשר מומחה בכירורגיית פה ולסת, כך תוכלו לדעת שהסיכוי לסכנה או סיבוך הופכים להיות נמוכים יותר. המקצועיות של הרופא המנתח היא זאת שיכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה ובין כישלון, ואת הדבר הזה אתם צריכים לקחת בחשבון.

הסכנה הגדולה ביותר במהלך ניתוח הרמת סינוס זה פגיעה בקרום הסינוס. במקרה שבו קרום הסינוס נפגע הרופא יוכל לתפור או לחבוש את המקום, וכמובן שינסה להמשיך בניתוח כרגיל. במקרה שבו אין אפשרות להמשיך בניתוח בגלל אופי הפגיעה בקרום הסינוס, הרופא יעצור את הניתוח על מנת לאפשר לאזור להבריא. רק לאחר שהאזור יבריא יוכל הרופא לבצע את הניתוח פעם נוספת.

לאחר הניתוח יכולות להופיע כל מיני תופעות לוואי שונות שעלולות מעט להבהיל אתכם, וחשוב שתהיו מודעים אליהם. חום הגוף יכול לעלות כתוצאה מהניתוח, ובאזור שבו בוצע הניתוח אתם עלולים להרגיש חוסר נעימות למשך תקופת זמן של ימים או שבועות ספורים.

שוקלים לבצע טיפולי שיניים בחו״ל, אתם יכולים לבקר  בעמוד שלנו על טיפול שיניים בטורקיה,  בחרנו את טורקיה כיעד האולטימטיבי לטיפולי שיניים בחו״ל.

לקבוצת הפייסבוק שלנו לבריאות השן לחצו כאן

תוכן עניינים

רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים - הייעוץ הינו בחינם וללא התחייבות
עקבו אחרינו
כתבות קשורות
רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו ייצור איתכם קשר.
מאמרים וטיפים לטיפול נכון בשיניים
קבלו עצות מהמקצוענים בתחום
טיפולי שיניים נפוצים למבוגרים

שמירה על בריאות פה טובה חשובה לאנשים בכל הגילאים, אך ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים והאתגרים הדנטליים שלהם עשויים להשתנות. קשישים מועדים יותר לבעיות שיניים עקב

כל השיטות ליישור שיניים לילדים

יש כמה שיטות ליישור שיניים לילדים, ולכל שיטה יש יתרונות משלה וחסרונות משלה. יש שיטות מסורתיות ליישור שיניים, ויש שיטות חדשניות ליישור שיניים. כל שיטת

בחור מחייך אצל רופא שיניים
ד"ר ג'רי כהן: טיפולי שיקום הפה

הפה שלנו הוא האיבר הכי שימושי שיש לנו בגוף. אנחנו אוכלים איתו, שותים איתו וגם מדברים איתו. עם הפה אנחנו משתמשים כמעט במשך כל היום.

ציפוי חרסינה ב-2023
ציפוי חרסינה ב-2023

מי לא רוצה שני טורים של שיניים לבנות ובוהקות? יש מי שלא חולם על חיוך לבן ומושלם? אז יש מיש אתרע מזלו והוא אכן נהנה