מרץ 22, 2024 01:46

שתלים דנטליים: כל מה שחשוב לדעת על שתלים בשיניים

לפני שאתם מתחילים טיפול השתלת שיניים, אתם בוודאי רוצים לדעת מה הם אותם שתלים דנטליים שאמורים לסייע לכם לקבל את החיוך המושלם. שתלים דנטליים הם ברגים יוקרתיים אשר עשויים מטיטניום, והם מיוצרים בצורה כזאת כך שיש להם הברה פנימית וגם הברגה חיצונית. ברוב המכריע של המקרים השתלים הדנטליים מיוצרים עם בקלציום, כך שהם יוכלו להיקלט בצורה מושלמת באזור שבו מתבצעת ההשתלה.

בעולם כולו ישנן עשרות רבות של חברות המיוצרות שתלים דנטליים, ובישראל מוכרים למעלה מ-50 סוגים שונים. באופן העקרוני אין הבדלים משמעותיים בין סוגי השתלים השונים – ומרביתם יעשו את העבודה בצורה הטובה ביותר. אך חשוב לבדוק כי השתלים שבהם משתמש רופא השיניים הם כאלה שמאושרים על ידי משרד הבריאות, כך שתוכלו להיות רגועים במישור הזה – זה הדבר החשוב ביותר מבחינתכם.

 

האם יש סוג מסוים של שתלים דנטליים שהוא מומלץ?

למען האמת אין סוג מסוים של שתלים דנטליים שהוכח כיעיל יותר מאשר הסוגים האחרים. לכל רופא שיניים שמבצע השתלות שיניים יש את החברה הספציפית שמולה הוא עובד, ולכן הוא משתמש בשתלים הדנטליים שלה. כמו שאמרנו רופאי השיניים בישראל משתמשים ביותר מ-50 סוגים שונים של שתלים דנטליים, כך שאין באמת את היכולת לעקוב אחרי כל אחד מהם ואחרי כל סוג של שתל דנטלי.

ההחלטה באיזה סוג של שתל דנטלי להשתמש נמצאת בידיים של רופא השיניים שמבצע עבורכם את ההשתלה כולה. מהסיבה הזאת אסור להקל ראש בהליך בחירת רופא השיניים האידיאלי שיבצע עבורכם את ההשתלה. ברגע שתבחרו את הרופא המושלם עבורכם, תוכלו לדעת כי אתם בידיים הטובות ביותר והוא גם יבחר מבחינתכם את השתל הדנטלי המושלם בהתאם למצב החניכיים שלכם. גם התקציב שעומד לרשותכם יכול להיות שחקן מפתח, כאשר אם יש לכם תקציב מוגבל – לרופא השיניים לא יהיו יותר מידיי אפשרויות מבחינתכם השתלים הדנטליים שאותם הוא יבחר עבורכם. מנגד אם יהיה לכם תקציב גבוה יחסית, מרחב האפשרויות שעומדות לרשותו של רופא השיניים משמעותיות והוא יכול לבחור כמעט כל סוג של שתל דנטלי.

 

מה אתם צריכים לדעת לגבי בחירת שתלים בשיניים?


חלק נכבד מהצלחת ההשתלה תלויה במיומנות של הרופא שמבצע אותה, אך זה לא רק זה. בנוסף למיומנות של הרופא שהיא חשובה מאוד להצלחת הטיפול, גם איכות השתל יכולה להיות משמעותית מאוד. ככל שהשתל הדנטלי יהיה איכותי יותר, כך סיכויי הצלחת הטיפול הופכים להיות גבוהים יותר. מהסיבה הזאת רופאי שיניים רבים משתדלים לבצע את טיפולי ההשתלה עם השתלים הדנטליים האיכותיים ביותר, כך שכל הטיפול יעבור בשלום ועם התוצאות הרצויות.

אתם צריכים לדעת כי לרופאי השיניים ישנן הנחיות מאוד ברורות בכל מה שקשור לשימוש בשתלים דנטליים. ״אגף בריאות השן״ מחייב רופאי שיניים שמבצעים השתלות שיניים להשתמש אך ורק בשתלים רשומים, כי במצב נגדי הסיכוי לכישלון הטיפול הופך להיות גבוה הרבה יותר. אך אנו יכולים להרגיע אתכם ולספר לכם כי רוב מרפאות השיניים בישראל מבצעות השתלת שיניים עם שתלים רשומים. כך שמהבחינה הזאת אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שאתם בידיים הטובות ביותר.

 

מהם סוגי השתלים הנפוצים ביותר בישראל?


כמו שאמרנו יש לא מעט שתלים דנטליים הנפוצים בישראל, ורופאי השיניים משתמשים ב-50 סוגים שונים. כך שקשה מאוד להציג לפניכם את כל הסוגים, אך אנו נציג עבורכם את הסוגים הנפוצים ביותר – אלה שאתם חייבים להכיר.

  • Zimmer
  • שתל דנטלי  M.I.S
  • אלפא ביו
  • Paragon
  • ARDS Implants
  • A.B

 

כיצד מתבצע הליך השתלת שיניים?

 

  • בשלב הראשון יבצע הרופא הכנה של הלסת כולה לקראת ההשתלה עצמה. במקום שבו אמורה להתבצע ההשתלה מבצע הרופא חור קטן. לחור הזה יכנס בורג הטיטניום שאמור להחזיק את השן, ולגרום לכך שהיא תתפקד כמו שן רגילה לכל דבר ועניין. החור בלסת חייב להתבצע במקצועיות הגבוהה ביותר על מנת למנוע מצב של פגיעה בעצבים ובאזורם אחרים בחלל הפה.
  • לאחר שהרופא עשה חור קטן באזור שבו אמורה להתבצע ההשתלה, כעת הרופא יגדיל את החור כך שיהיה ניתן להכניס אליו את בורג הטיטניום. בנוסף הרופא גם ישים כיסוי מיוחד שנועד לשמור על האזור שבו תתבצע ההשתלה על מנת שלא תזדהם, דבר שעלול להגדיל את הסיכוי לכך שהשתל כולה ידחה על ידי הגוף.
  • לאחר מספר חודשים רופא השיניים רשאי להוריד את המכסה שהתקין על מנת לשמור את האזור שבו בוצעה ההשתלה. בזמן הזה עדיין נמצא בחלל הפה הכתר הזמני, שאמור לאפשר לפה להתרגל למצב החדש. לאחר תקופת זמן מסוימת על פי החלטתו של הרופא יהיה ניתן להחליף את הכתר הזמני בכתר קבוע. 

חשוב לציין כי לכל מטופל משך זמן ההחלמה הוא שונה, ולכן אי אפשר לתת הערכת זמן מדויקת. השאיפה של כל הצדדים היא כמובן לסיים את הטיפול בתוך זמן קצר על מנת שהמטופל יוכל לחזור לשגרת חיים רגילה.

 

כמה זמן יכולים להחזיק השתלים הדנטליים?


אחת מהשאלות החשובות ביותר שאתם צריכים לקבל עליה מענה, זה כמה זמן יכולים השתלים הדנטליים להחזיק בחלל הפה. האם מדובר על פתרון זמני או על פתרון קבוע שיכול לתת לכם שקט נפשי לשנים רבות? 

אנו יכולים לספר לכם כי אם ביצעתם את הטיפול על ידי רופא שיניים מיומן ומקצועי, השתלים הדנטליים יכולים להחזיק מעמד במשך יותר מ-20 שנים. בנוסף חשוב מאוד שתגיעו לבדיקה תקופתית אצל רופא השיניים על מנת שהוא יבחן מקרוב את מצב השתל, ויראה אם צריך לבצע פעולות שונות על מנת לשמור עליו יציב.

מרבית רופאי השיניים יספקו לכם אחריות של 20 שנים על השתלים עצמם ועוד 7 שנים על השיקום של הפה. אך כמובן שהנושא הזה משתנה בין רופאי השיניים השונים, כך שחשוב שתוודאו זאת מבעוד מועד מול רופא השיניים שמבצע עבורכם את השתלת השיניים. אך אתם יכולים להיות בטוחים כי כל עוד תפעלו בצורה הנכונה, השתלים יחזיקו לכם מעמד זמן רב ויספקו לכם את השקט הנפשי שאתם כל כך צריכים.

 

מהם הסיכונים הקיימים בביצוע השתלת שיניים?


כמו כל הליך רפואי שתבצעו במהלך חייכם, גם כאשר אתם מבצעים טיפול השתלת שיניים יכול להיות שתחשפו את עצמכם לסיכונים כאלה ואחרים. על מנת שתוכלו לבצע את הטיפול בראש שקט, אנו כאן על מנת לסקור לפניכם את כל הסיכונים שיכולים לעלות על הפרק. חשוב לציין כי אם תבחרו ברופא שיניים מקצועי, הסיכוי שאחד מהדברים הללו יתרחש הינו נמוך במיוחד.

  • הופעה פתאומית של דלקת חניכיים, דלקת שנגרמה בצורה ישירה מהשתל שנמצא בחלל הפה של המטופל.
  • כאבים או נפיחות באזור שבו בוצעה ההשתלה, כאבים שיכולים אפילו להמשיך למשך תקופת זמן ארוכה.
  • ישנו סיכון כי פעולה לא נכונה של הרופא תוביל לפגיעה בעצב – פגיעה זמנית או פגיעה קבועה.
  • שימוש לא נכון באביזרים עלול להוביל למצב שבו המטופל יפצע כתוצאה מטכניקה לקויה של הרופא.
  • פגיעה בכלי הדם או בסינוסים היא דבר נדיר, אך היא בהחלט יכולה להתרחש בסיטואציות שונות.

שוקלים לבצע טיפולי שיניים בחו״ל, אתם יכולים לבקר  בעמוד שלנו על טיפול שיניים בטורקיה,  בחרנו את טורקיה כיעד האולטימטיבי לטיפולי שיניים בחו״ל.

לקבוצת הפייסבוק שלנו לבריאות השן לחצו כאן

תוכן עניינים

רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים - הייעוץ הינו בחינם וללא התחייבות
עקבו אחרינו
כתבות קשורות
רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו ייצור איתכם קשר.
מאמרים וטיפים לטיפול נכון בשיניים
קבלו עצות מהמקצוענים בתחום
טיפולי שיניים נפוצים למבוגרים

שמירה על בריאות פה טובה חשובה לאנשים בכל הגילאים, אך ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים והאתגרים הדנטליים שלהם עשויים להשתנות. קשישים מועדים יותר לבעיות שיניים עקב

כל השיטות ליישור שיניים לילדים

יש כמה שיטות ליישור שיניים לילדים, ולכל שיטה יש יתרונות משלה וחסרונות משלה. יש שיטות מסורתיות ליישור שיניים, ויש שיטות חדשניות ליישור שיניים. כל שיטת

בחור מחייך אצל רופא שיניים
ד"ר ג'רי כהן: טיפולי שיקום הפה

הפה שלנו הוא האיבר הכי שימושי שיש לנו בגוף. אנחנו אוכלים איתו, שותים איתו וגם מדברים איתו. עם הפה אנחנו משתמשים כמעט במשך כל היום.

ציפוי חרסינה ב-2023
ציפוי חרסינה ב-2023

מי לא רוצה שני טורים של שיניים לבנות ובוהקות? יש מי שלא חולם על חיוך לבן ומושלם? אז יש מיש אתרע מזלו והוא אכן נהנה