נובמבר 30, 2021 00:46
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin

רופא השיניים יכול לגלות האם את בהיריון?

בקיץ האחרון פרסמה סטודנטית לרפואת שיניים סרטון שבו הסבירה כי באמצעות בחינת חלל הפה יכול רופא השיניים להבחין בסימנים המעידים על היריון בשלבים מוקדמים, כשאותם תסמינים בחלל הפה מאפיינים כ-30% עד 50% מהנשים בהיריון.

הפרסום של אותה סטודנטית יש והופך את הביקור אצל רופא השיניים אצל נשים בהיריון לכזה שיכול לחסוך להן ביקור נוסף אצל רופא נשים. לצד העובדה כי ההיריון מביא עמו סימנים חיצוניים ברורים, דוגמת בחילות, עייפות, הליכה לשירותים בתדירות גבוהה, איחור  המחזור, כאבים בחזה ועוד מסתבר שיש ואולי סימנים נוספים הנמצאים בחלל הפה.

הסממן להיריון בתחילת דרכו יכול להתגלות בחלל הפה בשל דלקת חניכיים בהיריון (Pregnancy Gingivitis). דלקת המופיעה אצל 30% עד 50% מהנשים בהיריון. דלקת חניכיים בזמן ההיריון נגרמת, בין היתר, בשל שינויים הורמונליים המביאים לשינוי בתגובה התקינה של גוף האישה לחיידקים הגורמים למחלות חניכיים.

הסטודנטית שפרסמה את התגלית הינה סטודנטית בשנה הרביעית לרופאת שיניים המכונה ב"טיקטוק" _thatdentalgal@. בסרטון, מוסיפה הסטודנטית כי אותה דלקת חניכיים אצל נשים הריונות הופכת את החניכיים למודלקות יותר, רכות יותר ונוטות לדימום.

בסרטון של הסטודנטית צפו מעל ל-650 אלף גולשים, כשחלק מהגולשים היו נשים שהסכימו עם אותה אבחנה. אחת מהגולשות אישרה כי בזמן הריונה היא דיממה רבות מהחניכיים ונאלצה להיות זהירה בזמן הצחצוח, כשכל נגיעה הכי קטנה עם מברשת השיניים הובילה לדימום בחלל הפה.

טענתה של הסטודנטית מתיישרת עם איגוד רופאי השיניים האמריקאי שטוען כי נשים בזמן ההיריון אכן נוטות יותר לחלות בדלקת חניכיים. שם טוענים כי דלקת החניכיים יכולה להופיע בחלל הפה כגושים לאורך קו החניכיים, כשאותם גושים מכונים "גידולי היריון" והם ייעלמו רק אחרי הלידה.

בסרטונים נוספים של הסטודנטית היא הסבירה לקהל הגולשים כי רופאי השיניים יכולים לדעת על מטופליהם דברים נוספים רק מתוך הצצה בחלל הפה שלהם. בין היתר, יכולים רופאי השיניים לדעת האם אתם מעשנים, סובלים מבולימיה או הפרעות אכילה ואף סובלים מזיהום בסינוסים.

שוקלים לבצע טיפולי שיניים בחו״ל, אתם יכולים לבקר  בעמוד שלנו על טיפול שיניים בטורקיה,  בחרנו את טורקיה כיעד האולטימטיבי לטיפולי שיניים בחו״ל.

לקבוצת הפייסבוק שלנו לבריאות השן לחצו כאן

רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים - הייעוץ הינו בחינם וללא התחייבות
עקבו אחרינו
כתבות קשורות
רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו ייצור איתכם קשר.
מאמרים וטיפים לטיפול נכון בשיניים
קבלו עצות מהמקצוענים בתחום
אבחון של נגעים בחלל הפה

נושא הנגעים בחלל הפה הינו תחום בו עוסקים לא מעט גורמי רפואה. מדובר על מקרים שקורים ללא מעט אנשים אשר סובלים מפצעים שונים בחלל הפה.

מהו יובש בפה?

יובש בפה הינו מצב בו בלוטות הרוק בחלל הפה אינן מייצרות מספיק רוק בכדי לשמור על חלל הפה רטוב. לא פעם, יובש בפה נגרם בשל

מהן שיני חלב?

במהלך חייהם של רוב האנשים יתבצעו בחלל הפה שני סטים של החלפת שיניים.  החלפה ראשונה של השיניים מכונה "שיניים נשירות" או "שיני חלב" – שיניים