מרץ 21, 2024 19:34

שיני בינה – מה תפקידם ולמה עוקרים?

עקירה כירורגית של שיני בינה נחשבת לאחת הפרקטיות המקובלות אך גם המורכבות בתחום רפואת השיניים. במדריך זה נסביר מהן שינה בינה, ומדוע נדרש לעקור אותן – כך שתוכלו לדעת בדיוק לקראת מה אתם הולכים.

שיני בינה: כל מה שרציתם לדעת (וחששתם לשאול)

בחלל הפה ישנם 32 שיניים. השיניים האחרונות אשר בוקעות נקראות שיני בינה, ובדרך כלל הן בוקעות בגילאים בוגרים – גיל 18 ועד גיל 30 לכל היותר. למעשה, שיני הבינה הן שריד אבולוציוני מתקופת האבן, ותפקידן היה לטחון את האוכל אשר היה לרוב מורכב מחומרי מזון שאינם מעובדים, לצורך לעיסה.

מהן הסיבות להיווצרות של שן בינה כלואה?

מאחר ומדובר בשיניים אשר הן האחרונות להתפתח, לעיתים עלול להתרחש מצב שבו הן לא בוקעות בכלל או שהן בוקעות בצורה לא נכונה, בשל מחסור במקום בחלל הפה. לעיתים, השן יכולה לבקוע מבלי שנרגיש אולם במקרים רבים שן הבינה אינה מצליחה לבקוע, ובכך עלולים להיווצר שני מצבים: במצב הראשון השן תבקע אל תוך העצם או שהשן תבקע בצורה חלקית. כאשר השן בוקעת באופן חלקי, יכול לגרום לנזק כמו גם כאבים ועל כן נדרש לבצע עקירה. לרוב, שן בינה מפריעה לאכילה ובליעה, ולכן נדרש לבצע את העקירה בהקדם האפשרי.

מדוע נדרש לבצע עקירה של שיני בינה?

לא תמיד נדרש לבצע עקירה כירורגית שן בינה, אלא רק לאחר בדיקה אצל רופא השיניים. הסיבה המרכזית לעקירה של שיני בינה היא דלקת חניכיים חריפה מאוד אשר עלולה להתרחש כתוצאה משיני הבינה, כמו גם גידולים שפירים באזור. במידה וצומחת שן בינה, נדרש לגשת לרופא השיניים לצורך צילום של האזור ורק לאחר בדיקה מצד הרופא תיקבע תוכנית הטיפול. חשוב להבחין בין עקירה בלסת העליונה לבין עקירה בלסת התחתונה, וזאת בשל הפרקטיקה השונה בה נוהגים לצורך ביצוע העקירה על הצד הטוב ביותר. מדובר בהליך בטוח לחלוטין, וזאת בתנאי כי הוא מתבצע ע"י רופא מומחה אשר לו ניסיון ומיומנות בתחום.

 

כיצד מתבצעת עקירה ומהו זמן ההתאוששות?

ביום הטיפול תידרשו לחתום על טופס הסכמה לעיקרה, כמו גם לחתום על טופס בריאות. לאחר מכן הרופא יבצע הרדמה מקומית באזור העקירה, כאשר לעיתים נדרש לבצע חיתוך ברקמת החניכיים ובמידת הצורך גם פיצול של השן למספר חלקים כך שניתן יהיה לחלץ את השן מהמקום. בגמר הטיפול, הרופא יתפור את האזור באמצעות תפרים נמסרים. ההתאוששות מעקירה זו עלולה להיות מורכבת, בשל הכאבים כתוצאה מהטיפול. זמן ההחלמה משתנה, אולם לרוב הוא נע בין שבוע לעד 14 יום. לאחר הפעילות יהיה אודם וכאבים, ולכן חשוב להקפיד על שטיפת הפה, נטילה של משככי כאבים במידת הצורך וכן הגעה לביקורת. חשוב לשמור על המקום סטרילי, להימנע מעישון ושתייה של משקאות ממותקים.

שוקלים לבצע טיפולי שיניים בחו״ל, אתם יכולים לבקר  בעמוד שלנו על טיפול שיניים בטורקיה,  בחרנו את טורקיה כיעד האולטימטיבי לטיפולי שיניים בחו״ל.

לקבוצת הפייסבוק שלנו לבריאות השן לחצו כאן

תוכן עניינים

רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים - הייעוץ הינו בחינם וללא התחייבות
עקבו אחרינו
כתבות קשורות
רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו ייצור איתכם קשר.
מאמרים וטיפים לטיפול נכון בשיניים
קבלו עצות מהמקצוענים בתחום
טיפולי שיניים נפוצים למבוגרים

שמירה על בריאות פה טובה חשובה לאנשים בכל הגילאים, אך ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים והאתגרים הדנטליים שלהם עשויים להשתנות. קשישים מועדים יותר לבעיות שיניים עקב

כל השיטות ליישור שיניים לילדים

יש כמה שיטות ליישור שיניים לילדים, ולכל שיטה יש יתרונות משלה וחסרונות משלה. יש שיטות מסורתיות ליישור שיניים, ויש שיטות חדשניות ליישור שיניים. כל שיטת

בחור מחייך אצל רופא שיניים
ד"ר ג'רי כהן: טיפולי שיקום הפה

הפה שלנו הוא האיבר הכי שימושי שיש לנו בגוף. אנחנו אוכלים איתו, שותים איתו וגם מדברים איתו. עם הפה אנחנו משתמשים כמעט במשך כל היום.

ציפוי חרסינה ב-2023
ציפוי חרסינה ב-2023

מי לא רוצה שני טורים של שיניים לבנות ובוהקות? יש מי שלא חולם על חיוך לבן ומושלם? אז יש מיש אתרע מזלו והוא אכן נהנה