מרץ 23, 2024 06:04

יישור שיניים שקוף לילדים

כידוע, מגיל שמונה מחויב כל ילד לעבור בדיקה יסודית על ידי מומחה ליישור שיניים וזאת בכדי לבחון את התפתחות השיניים והסגר, לאמוד אודות גיל החלפת השיניים וסדרם בחלל הפה. בחלק מבדיקות אלו יתגלה הצורך לטיפול של יישור שיניים קצר עוד בטרם התחלפו כל השיניים החלביות הקבועות. רוב הילדים לא מתחילים בטיפול בגיל שמונה, אך יש צורך בהמשך מעקב של הצוות הרפואי כששלב יישור השיניים יתחיל לרוב בגילאי 10-12. 

את הטיפול ביישור השיניים לילדים מומלץ להתחיל מוקדם ככל הניתן לאחר שהוחלפו כל השיניים החלביות הקבועות. ניתן לראות עד היום שמבוגרים רבים שעוברים טיפולים של יישור שיניים, כשטיפול זה לא ניתן להם בילדותם או שהם הזדקקו לטיפול של יישור שיניים בשל נסיגת השיניים מטיפולים מוקדמים בילדות. 

הטכנולוגיה המתקדמת כיום בתחום רפואת השיניים מאפשרת להתקין אצל ילדים יישור שיניים שקוף הנחשב לנוח ואסתטי יותר. כיום השיטה המובילה ליישור שיניים נעשית באמצעות קשתיות שקופות מפלסטיק – Clear Aligners. אלו מהוות תחליף לטבעות וחוטי המתכת אליהם הורגלנו בעבר. 

השיטה החדשה מאפשרת טיפול של יישור שיניים גם לבני נוער במהלך התיכון ללא כל חשש לחוסר נוחות חברתית. בשיטה זו עושים צוותי הרפואה שימוש בטכנולוגיית תלת ממד חדישה המאפשרת פיתוח של קובץ דיגיטילי אודות חלל הפה של כל מטופל ואף קבלת הדגמה של התוצאה הסופית של תהליך היישור. הפלטות הקשתיות השקופות ניתנות לשליפה בזמן האוכל, הן בריאות יותר לחניכיים, קלות לניקוי ונוחות להרכבה. הפלטות על גבי הקשתיות מוחלפות מידי שבוע או שבועיים. 

בעבר, היו נלקחות מידות השיניים בצורה שהעתיקה את צורת חלל הפה תוך שימוש בכף ובחומרי מידה. כיום, נלקחות מידות השיניים בצורה מדויקת באמצעות סורק אינטרה אוראלי שאליו מחוברת המצלמה לתוכנת מחשב. הסריקה הממוחשבת איננה כוללת חוסר נוחות ונעימות מצד המטופל כמו בשיטות הישנות וכמובן שמידת חלל הפה מדויקת הרבה יותר ולאורתודנטים מתאפשר לייצר פלטות יישור מדויקות מבעבר. 

סדרת הקשתיות השקופות מאפשרות בעצם את רצף תנועת השיניים באופן הדרגתי ומבוקר יותר. כל קשתית מיועדת לשלב מתקדם בטיפול עד לקבלת התוצאה לה מייחלים. הקשתיות מפעילות כוחות מדודים על גבי כל שן או קבוצת שיניים בכל שלב של הטיפול ושלא כמו בגשר שיניים, אין כל הגבלות על אכילה ושתייה ואך המנעות ממאכלים דביקים וקשים. 

חשוב כמובן לציין שהצלחת טיפול יישור השיניים תלויה עדיין במיומנותו של המומחים עצמם, בניסיונם וההכשרה שעברו. הניסיון הרב של המומחים בא לידי ביטוי בטיפול של מקרים ומצבים מורכבים לצד הטכנולוגיה החדשה. כך מתאפשר למי שנחשב מומחה בתחום להתאים בצורה אופטימלית את סט הקשתיות המתאימות ביותר לכל מטופל. 

כיום ניתן אף לבצע טיפול של יישור שיניים גם במקרים של ליקויי סגר קשים, כשאלו תחילה לא היו ניתנים לתיקון בעזרת קשתות שקופות. בנוסף, קיימים טיפולי שיניים המאפשרים הימנעות מעקירת שיניים באמצעות טיפול של הרחבת הלסת והזזה של שיניים אחורנית. 

 

שוקלים לבצע טיפולי שיניים בחו״ל, אתם יכולים לבקר  בעמוד שלנו על טיפול שיניים בטורקיה,  בחרנו את טורקיה כיעד האולטימטיבי לטיפולי שיניים בחו״ל.

לקבוצת הפייסבוק שלנו לבריאות השן לחצו כאן

תוכן עניינים

רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים - הייעוץ הינו בחינם וללא התחייבות
עקבו אחרינו
כתבות קשורות
רוצים הצעה אטרקטיבית? מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו ייצור איתכם קשר.
מאמרים וטיפים לטיפול נכון בשיניים
קבלו עצות מהמקצוענים בתחום
טיפולי שיניים נפוצים למבוגרים

שמירה על בריאות פה טובה חשובה לאנשים בכל הגילאים, אך ככל שאנשים מתבגרים, הצרכים והאתגרים הדנטליים שלהם עשויים להשתנות. קשישים מועדים יותר לבעיות שיניים עקב

כל השיטות ליישור שיניים לילדים

יש כמה שיטות ליישור שיניים לילדים, ולכל שיטה יש יתרונות משלה וחסרונות משלה. יש שיטות מסורתיות ליישור שיניים, ויש שיטות חדשניות ליישור שיניים. כל שיטת

בחור מחייך אצל רופא שיניים
ד"ר ג'רי כהן: טיפולי שיקום הפה

הפה שלנו הוא האיבר הכי שימושי שיש לנו בגוף. אנחנו אוכלים איתו, שותים איתו וגם מדברים איתו. עם הפה אנחנו משתמשים כמעט במשך כל היום.

ציפוי חרסינה ב-2023
ציפוי חרסינה ב-2023

מי לא רוצה שני טורים של שיניים לבנות ובוהקות? יש מי שלא חולם על חיוך לבן ומושלם? אז יש מיש אתרע מזלו והוא אכן נהנה